maanantai 16. tammikuuta 2023

Krapu 3

 Puhelin soi, vastaan tapojeni vastaisesti vieraaseen numeroon. Täällä Pulise-yhtiö, nimi menee ohi kuten tavallista. Meillä on nyt edullistakin edullisempi tarjous puhelimellesi, väsytyspuhelu jatkuu välillä minultakin kysytään jotain. Jossain välissä yritän vastustella, sanojani ei kuunnella, ryöpytys jatkuu...eikä siinä vielä kaikki..lahjakorttia, e-kirjaa. Kysyn paljonko olisi yhteislasku puhelimelle ja läppärille, saan siihen selvän vastauksen ja myönnyn operaattorin vaihtoon.

Sen jälkeen alkaakin rumba...kiitos, kun valitsit meidät...ethän jätä meitä, viestejä ja sähköpostia tulee monta päivää. Kerran soitetaan "vanhalta" operaattorilta, puhelimessa on mukava, selkeääninen nainen. Kerron tilanteen ja hän kertoo myös miten minun on irtisanottava itse mobiililaajakaistaliittymä.

Omapahan oli taas valintani, huohh!

22 kommenttia:

  1. Melkoinen soppa tuo operaattorin vaihtaminen. Siitä maalaillaan niin ruusuinen kuva etuineen, vaan itse se työ on tehtävä, pääosin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on Cara ja mitä vanhemmaks tulee, sitä hitaampi on aivotoiminta :)

      Poista
  2. Kiusallinen tilanne nuo väsytyspuhelimet. Mitään ei saa ilmaiseksi, uusi tulee aina maksamaan, ehkä jopa enemmän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin Susu, minut yllätti tuo liittymän irtisanominen. Ennen on kuulunut operaattorin palveluun.

      Poista
  3. Ajankäytön kannalta turhauttavimpia sotkuja minulle on syntynyt näistä vaihdoista. Ja digirelettä menee hukkaan/ kiertoon aina tuhoton määrä. Tuntemattomat numerot ovat nykyisin äänettöminä: pitäkää tunkkinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin on pasanen! Minun aivosolut huijasi vastaamaan, kun numerossa oli terv.aseman numeroita(nekin ent. nron). Yritän taas painaa kalloon, etten vastaa mihinkään outoon numeroon!

      Poista
  4. Tuntemattomiin vastaan harvoin ellen tiedä odottaa esim. lääkärin soittoa. Ja jos vastaan, niin olen kehittänyt nopean selkeän litanian, joka lyhykäisyydessään kuuluu näin: "Ei kiitos. Hyvää päivän jatkoa. Amen."

    VastaaPoista
  5. Kovin tuttua!
    Mutta jälkipyykkiä on pesty....
    vastaan tuntemattomaan,Kun en voi tietää onko joku ?kenties vaihtanut numeroa ym...Mutta yhtä nopeasti kuin vastaankin,lopetan myös!
    Kiitos minulla on kaikkea ,en tarvi mitään,HEIPPA! 🤔😶😮
    Kaikkea hyvää alkaneelle uudelle vuodelle 2023 ! 🤗
    Maaritille! 💐😊

    t.Liisa 🙃🧓

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika hyvin oon ohittanu vieraat numerot, nyt kävi näin.

      Kiitos Liisa, samoin sinne hyvää tätä vuotta, terveyttä ym <3

      Poista
  6. Minä olen saanut topattua puhelut alkuunsa.
    "meidän molempien aikaa säästääksemme on tätä keskustetua turhaa jatkaa" Myyjä menee sekaisin tästä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helpoin tapa on mulle ollu, en vastaa tuntemattomiin puheluihin, nyt sorruin.

      Poista
  7. Tulipa elävästi mieleen viime kesäinen nettiliittymän myyjä. Ei meinannut millään uskoa että minulla ei ole tarvetta vaihtaa huippunopeaan liittymään. Enää en jää kuuntelemaan vaan toivotan hyvää päivänjatkoa näkemiin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helpoin on torpata heti, jos erehtyy vastaamaan tuollaisiin.

      Poista
  8. Pyrin yleensä käyttäytymään kohteliaasti, mutta myyntitykit keskeytän tylysti ja kehotan soittamaan seuraavalle, jos vaikka tärppäisi. Toisaalta nolottaa, kun itse nautin kuukausipalkkaa ja lomaoikeutta ja työterveyshuoltoa ja e-passia ja tiesmitä. Nuo poloiset ovat vain saaneet mahdollisuuden ansaita hirveästi, harvempi onnistuu…

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puhelinmyyjät taitaa olla nykysin hyväuskosia ja vanhempia ihmisiä varten. Nuoret surffailee netissä ja osaavat kilpailuttaa kaiken.
      Työtänsä he vain tekee...

      Poista
  9. Voih, niin tuttua. Ajalta kun olin töissä "urani" alkupuolella, sain vielä kyseenalaisen kunnian vastailla kiukkuisten asiakkaiden puheluihin sen viimeisen laskun jälkeen, kun sitä ei nää olisi pitänyt tullakaan jne jne ja silloin ei vielä ollut kuin kaksi matkapuhelinoperaattoria eikä mistään laajakaistasta tai muusta aavistustakaan :) Enpä haluaisi enää olla vastailemassa niihin puheluihin...kun olen itsekin joutunut niitä kiukkuisia puheluita soittamaan :D
    Tuossa joulun alla menin vastaamaan tuntemattomaan numeroon (vastaan nykyään epäkohteliaasti "haloo") ja siellä joku kysyi saisiko tehdä kyselyä meidän hammasterveydestä tms. Vastasin ystävällisesti, että "meillä on hampaat ihan kunnossa, kiitos". Toisessa päässä pulputus vain jatkuu, toistin vastaukseni ja pulputus jatkoi jolloin katkaisin puhelun. Muutama päivä sen jälkeen iltapäivälehdissä oli taas uutisia huijauspuheluista ja edellä mainitun laisista hammasterveyskyselyistä oli myös siinä uutisessa!

    Suurimman osa markkinointi- yms. puheluista olen onnistunut taklaamaan sillä telemarkkinointiestolla, mutta aina joku pääsee läpi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei varmasti ole ollu helppoa asiakaspalvelijana, eikä oo nykyselläänkään.
      Asiakkailla taas pitäs olla hoksottimet kunnossa, huijareitten ja nettiselkkausten takia.
      Minun sim-kortin vaihto tökki jo alkuunsa, kun mietin missä on puhelimeen "piikki" :D

      Poista
  10. Voi että mikä show. Tarkkana siis jatkossa! :)
    Olen vastannut vuosia pelkällä haloolla. Paitsi jos näen tutun soittajan. Puhelinmyyjille sanon heti suoraan etten osta tai tilaa mitään, hyvää päivän jatkoa! ja lopetan puhelun. Olen kohtelias. En halua tuhlata aikaa turhaan jaaritteluun. Kummankaan.

    VastaaPoista
  11. Olisi tosiaan voinu tuokin jäädä väliin. Yritän olla tarkempi tulevaisuudessa ; )

    VastaaPoista
  12. Harmin riesaa tuli sinulle.
    Minun täytyy myös joskus vastata tuntemattomiin numeroihin, sillä tk saattaa soittaa soittaa sellaisista. Yleensä muuten varon ja vastaan epähienosti etunimellä tai haloo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, niin tuli aimarii :)
      Ei pitäs yrittääkkään mitään uutta...

      Poista