perjantai 8. tammikuuta 2021

Mistähän alakas

 Ostin yks päivä(kauan sitten) toppiksen, jossa ei ollu huppua. On tullu muutaman kerran mainittua, et mulla on iso pää, paljon ja pitkästi tukkaa. Käytän neulepantoja ja huppua, joten yks takki on jääny käyttämättä. Pipot on sähkösiä ja yleensä ohkasia, "karvahatutki" on ollu liian pieniä.


Neuloin tällasen ihan tavallisen reuhkan iliman mittään ohjeita. No, se jäi kaappiin, kun näytti hölömöltä, eikä lämmittäny. Välillä se kävi mielessä ja mietin puuvillalangasta vuorta siihen. Sitten kekkasin, mullahan oli paksua trikoota.


Ommella kurruuttelin kummemmin suunnittelematta vuorin.


Tämän hatun ideahan on siinä, että sain letin lakin päällä olevasta reiästä ulos :)

Arvatkaapa oliko hankala ottaa ite kuva :)

13 kommenttia:

  1. Ei hyvää päivää, onpa sulla paksu letti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö hyvää Nettis, vielä on hiusta jälellä, vaikka paljon sitä lähteekin :) Perinnöks oon saanu ja perinteenä näkkyy kulukevan :)

      Poista
  2. Mahtava toteutus!
    ja jestas sentään .miten paksu letti,upeat hiukset ovat Sinulla
    Aivan ihana 🧡🧡🧡🧡🧡
    (minun kolme hiusta niillä yritän peittää koko päälaen.)
    Kampaajallakaan en o käyny sen episodin jälkeen,minulla paljon hiuksia ,mutta ohutta...)
    Mukavaa viikonloppua Sinulle Maarit!🧡🤗

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä on Liisa yritettävä kehitellä, jos mitä. Haluan pittää pitkän tukan, se vain kuuluu minuun.

      Kivaa viikonloppua Liisa<3 :)

      Poista
  3. Varsinainen käärmenainen olet, kun sait kuvattua itsesi tuolla tavalla :D

    Olen nähnyt lettisi ja tiedän, että se on mahtava. Minullahan on myös vastaavanlainen pehko, yleensäteen nutturan ja piilotan hiukset sellaisen rastamallisen pipon sisään. Sinne mahtuu hyvin. On tullut virkattua niitä muutama :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enks ookki Susu ja sattumoisin osu lähes kohilleen.
      Tytöllä on samanlainen nuttura, ku sulla, mut mulla se vaan ei onnistu. Taijan olla liian kriittinen itelleni, ostan vaikka minkälaista nipsua ja hauenleukaa ja tukka ei pysy kuosissa.

      Poista
  4. Onpa komea letti. Käsityötä taitojasi arvostan, itsellä ei ole niitä lainkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Cara! Minun lettiä on jututettu paljon enemmän ku minua :)
      Minä teen vieläki käsityöt yrityksen ja erehyksen kautta. Paljon teen omia sovelluksia.

      Poista
  5. Tulipa hyä hattu! Nyt kelepaa :) Muistan kyllä, ku ite tein niitä reikäpipoja, miten oli vaikia ottaa semmonen kuva, mistä juju ilmenis. Lakkasin käyttämästä kumirenksuja niin jäi virattomaksi reikäpipot. Mutta tuo on oikiasti ainua järkevä tapa pitää hattua ja isoa tukkaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eilen testasin, oli lämmin :) Mulla on kesäversio lierireikähattuna, pitäs virkata uus ohkasemmasta langasta.
      Tuo on niin totta, jos tukan saa hatun sisälle, saa olla jatkuvasti kiskomassa hattua alaspäin.

      Poista
  6. Ai ei on kaunis letti.
    Vielä muutamat vuodet sitten minullakin oli, vaan eipä oo enää.
    Pipoa ja muitakin hattuja oli hiukka hankala pistää päähän. Ainutb oli lippis, kun teki takareiän sopivaksi ja ujutti letin sieltä ulos.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti aimarii! Monta kertaa on käyny mielessä luopua tästä kassukasta, oma hommansa tässäki.
      Mieki oon kokeillu lippistä, siinä on tehtävä ponkkari takaraivolle ja tuntuu valuvan alaspäin(ja on hankala pötkötellä) :)

      Poista