lauantai 5. tammikuuta 2019

Köyhä laulaja

Tämä olikin haastava kuvattava, kun heijastaa!
Tykkään lukea elämäkertoja, varsinkin vähän vanhempia. En kuitenkaan historiallisia, enkä nykyjulkkisten, tuntuu, että niitten elämä on jo riepoteltu julkisuudessa pohjamutia myöten. Henry Theelin elämä on jäänyt tuntemattomaksi, lauluistakin kuullut vain pienen osan. Henry otti vaimonsa pojan  kuin omaksi pojakseen, siitä kirjan nimen loppuosa.....ja laulajan poika.
Vieressä pilkottaa Anna Janssonin kirja, niitä oon lukenu aika monta, mut vielä saattas löytyä lukemattomiakin.

14 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Oli todella mielenkiintoinen. Hyvin kirjoitettu, ei ollut paljon toistoa, eikä pahemmin junnannut paikoillaan.

      Poista
  2. Minä tykkään elämänkerroita. Rakastan tosiasioita en fiktioita. Luen nyt Pirkko Mannolan elämää koska hän on minun nuoruuden ihanteita. Seuraavaksi Obaman vaimon kirja. Toivotan hyvää lukuvuotta .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Molemmilla kirjojesi henkilöillä on ollut värikäs elämä.
      Kiitos samoin Sirkkis, mukavia lukuhetkiä<3

      Poista
  3. Jotenkin olen myös huomannut, että kun ikää tulee, alkaa elämäkerrat kiinnostaa enemmän. Nykyjulkkikset todella kirjoittavat viimeistään kolmekymppisenä elämäkerran, en oikein ymmärrä mitä kerrottavaa silloin on :)

    Hyvää vuoden jatkoa sinne pohjoiseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, sit kirjotetaan viiskymppisenä, seitenkymppisenä ja joistakin vielä kuoleman jälkeen!

      Kiitos samoin Cara :)

      Poista
  4. Täällä kans elämäkertojen rakastaja, sekä historiallisten että uudempien. Jotenki joku Virpi Miettinen ei kyllä kiinnosta... Henry Theelin voiskin lukea. Janssonin luin just viime vuoden lopulla, se on toistaiseksi ollut taattua tavaraa aina. Saa nähdä millon silläkin aiheet loppuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kiinnosta VM, eikä välttämättä ollenkaan missit, eikä poliitikot. Mieluummin luen jonkun uppo oudon kätilönä Lapissa 1900-luvun alussa :) Vai onks se jo historiaa :)

      Poista
    2. No ne lääkärien ja kätilöiden "seikkailut" aikana ennen nykyistä medikalisaatiota on huippuja! Leena Valvanteen "Rakkautta pyytämättä" on jääny mieleen, ja on niitä muitakin.

      Poista
  5. Olen aina pitänyt elämänkerroista, lukenut niitä ihan nuoresta tytöstä lähtien. Jossain vaiheessa keräsin antikvariaateista juuri elämänkertoja. No, monessa muutossa ovat päätyneet kierrätykseen ja etiäpäin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luin aika vasta Pepi Reinikaisen Nuoruuteni Nunnalassa, sehän on vain osa elämää. Olihan siinä osittain draamaa, toisaalta oli kenen tahansa nuoren tytön kokemaa.
      Minä olen vasta tajunnu miten suppeat on Rovaniemen kirjastot :( Ympäri Lappia saa haalia lukemista.
      Täällä ei taida olla yhtään divaria, kirppiksillä on yleensä hurjat hinnat.

      Poista
  6. Olen taas vastarannankiiski:)))
    minä tykkään ENNI MUSTOSEN kirjoista.
    Luen aika vähän,enempi pitäis....no jospa tämä....
    Mutta Henry Theelin lauluista oon pikkulikasta asti tykänny:))
    Minusta Henryllä oli uskomattoman ihana ääni....kuuntelen lauluja,opettelen sanoja...
    semmonen minä oon...
    Mukavia lukuhetkiä! sinulle Maarit!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Henry Theelin ääni jakaa/jakanut mielipiteet, minun äijä ei voi sietää nimen sanomistakaan :)

      Tykkään myös E. Mustosen kirjoista. Olen lukenut aina ja nyt on oltava vähintään 5kirjan pino sängyn vieressä, muuten on lähettävä kirjastoon :)

      Poista
  7. Minä olen hiukan nuorempi, joten en henry thilestä tiedä, olen sitä nuorisoa jolloin olin kirkan,markku aron,kristianin. kari tapion fani.

    VastaaPoista