perjantai 17. helmikuuta 2012

Työpaikkakiusaamistako?

Olin eilen töissä yhessä näistä monista paikoistani. Piettiin pikakahvitauko, minun lisäks oli puolenkymmentä naista.
Minulla on pitkähkö tukka ja tykkään enemmän, kun lyhyestä. Laitan joka päivä hiukset hyvin kiinni ja mummot ja papat tykkää jutella, sanovat; älä vaan leikkauta lyhyeks. Työkavereita kiusaa ilmeisesti tää, minulle on suoraan sanottu, että leikkauttaisin ja verrataan erääseen toiseen, joka teki vastaavan, nyt hänellä on ihan lyhyt hius.
Eilinen tapaus alkoi pikku naljailulla, vastailin samaan tyyliin. Sitten eräs sanoi; Entäs, jos joku vanhus sais sakset ja leikkais minun letin? Mahoton räkätys....toinen jatkoi, entäs, jos sytkärillä sytyttäis letin, lisää räkätystä.
Omasta mielestäni ymmärrän huumoria, mutta kaikella rajansa. Varsinkin, kun ollaan työpaikassa, missä ylläpidetään elämää ja hoidetaan sairaita????

7 kommenttia:

  1. Ei kiva! Minulle kerran eräs kampaaja vihjaisi,että ikäiselleni olisi sopivampaa kun olisi lyhyet hiukset!? En mennyt sinne enää toista kertaa. Minulla on pitkät hiukset ja pidän ne aina auki, paitsi nukkuessa.

    VastaaPoista
  2. Juuri tuollaista se kiusaaminen on ja jos et ymmärrä, sinulla on huono huumorintaju....

    Kasvata hiuksiasi vielä enemmän!

    VastaaPoista
  3. Kyllä tuo ihan selvää kiusaamista on. =9/ Voi meitä ihmisiä, kun emme voi kunnioittaa työkavereitamme ja jättää tuollaiset typerät suunsoitot väliin.

    VastaaPoista
  4. Tuo hiusasia on hyvin yleinen KATEUDEN aiheuttama kiusaaminen. Naiset kadehtii toisten hiuksia uskomattoman usein. Yleensä ovat sellaisia harvatukkaisia joilla on 12 karvaa viidessä rivissä. Älä sinä välitä vaan anna kasvaa lisää ja kun ja jos olet rohkea niin heitä sanojalle vasta huomautuksena, noinko paljon olet kateellinen, että et minulle soisi hiuksiani?
    Samoin kiusaaminen kohdistuu ihmisiin jotka pitävät hiukset auki ja joku mies kehuu ja taas kateus kurmuuttaa tyhmää.
    Minä olen aina tykännyt pitkistähiuksista ja nehän ovat naisellisia. Lyhyt tukkaiset tuovat helposti esille miesmäisyyttään joten siis kateus kalvaa rumahiuksisia. Ole sinä vain naisellinen pitkälettinen hupakko ja nosta nokkas ylös ja koeta kestää :D

    VastaaPoista
  5. No jo oli melkoista räkätystä. Kateellisia, sanon minä! Et piittaa tai sanot seuraavalla kerralla, ettei toi sun naaman vihreä väri sovi sun työvaatteiden väriin!!

    VastaaPoista
  6. Kiitos kaikille kommenteista. Ymmärrän lapsilla ja nuorilla kateuden tunteet, mutten aikuisilla ihmisillä ja noinkin vähäpätöisestä asiasta. En ole kaunis, enkä nuori, en ole rikas, enkä kuuluisa?! Tuo Susu on niin totta, kaikki olis vaan hyväksyttävää, kun se on leikkiä ja "huumoria". Olen mieluummin hiljaa kuin yritän saada ääntäni kuuluville(nää muijat on tosi kovaäänisiä). En tosiaankaan aio leikkauttaa hiuksiani, enkä ota tuostakaan välikohtauksesta ressiä. Osoittaahan se vain joittenkin "älykkyysosamäärän".

    VastaaPoista
  7. Juu, kylhän tuo on selkeetä kateutta. Usko pois, jos leikkauttaisit kauniit hiuksesi, niin niistä juputettaisiin ja muisteltaisiin kuitenkin. Näin luulen. Pidä vaan pitkät hiuksesi.

    Itselläni on lyhyet ja harvakohot hiukset, en kuitenkaan koskaan ole kadehtinut kenenkään hiuksia, koska eihän ne omani siitä tuuheennu eikä kasva :)

    VastaaPoista